Domain XYZ percuma


Domain .xyz diberi percuma ? Oleh hosting mana ?



Seperti yang kita semua tahu, untuk melindungi IP Address bagi sebuah website, kita haruslah mempunyai domain. Bahkan, hampir 99% website dari seluruh dunia menggunakan domain. Tetapi adakah anda tahu bahawa terdapat banyak jenis domain yang merangkumi teknologi sekarang. Antaranya termasuklah .com, .net, .org ; Ada juga domain yang melibatkan identiti sesebuah negara contohnya : .com.my, .com.sg, .co.id . 


XYZ ?

Domain .xyz telah berkhidmat sejak 19 February 2014 bagi pelancaran Root Server. Pada tarikh 2 Jun 2014 ia telah dikenalkan di khalayak umum . Domain .xyz ialah domain "top-level domain". Ia telah dicadangkan dalam Program Baru generik domain peringkat tinggi (gTLD) ICANN, dan menjadi tersdeia kepada orang awam pada 2 Jun 2014. XYZ.com dan CentralNic telah menjadi syarikat khas bagi pendaftaran untuk domain tersebut.

Domain Percuma

Mesti anda tertanya-tanya dimanakah hosting yang menyediakan domain .xyz percuma . Ia adalah syarikat Hostinger iaitu syarikat percuma dan mampu milik premium web hosting servis dan domain. Anda boleh mendapatinya di sini . Jika anda mahukan free hosting , anda boleh mendaftar di sini . Sejurus dengan syarikat sekarang, setiap syarikat harus mempunya hosting dan ini adalah peluang terbaik untuk mendapatkan domain secara free of charge .

Sekian sahaja berita daripada saya.


Sumber: Wikipedia, Hostinger

About Unknown

Mencari ketenangan dengan menulis articles isu-isu berkenaan dengan harian semasa tentang gadget yang makin hari makin ramai digunakan oleh semua golongan masyarakat.

0 comments :

Post a Comment