CCleaner 5.01.5075. Business, Technician & Professional Edition


CCleaner 5.01.5075 : CCleaner adalah satu utility untuk perisian komputer yang amat bagus digunakan apabila anda menghadap masalah lambat, hard disk drive (hdd) penuh dengan perkara yang tidak penting. Ianya berfungsi sebagai pembersih hdd seperti cache, temporary internet file, empty recycle bin, cookies, session, dll.

Apa itu cache ?
Cache browser, kadang-kadang juga disebut sebagai folder file sementara Internet, berisi fail dari laman web yang anda layari. Semua web browser modern menjaga file cache untuk satu alasan penting, tujuannya adalah untuk menampilkan halaman web lebih cepat di waktu berikutnya apabila anda membuka lagi laman web tersebut. Alasannya kerana fail laman web bukan diambil dari server web online tetapi diambil dari cache browser (di komputer anda) sehingga laman web dapat tampil lebih cepat.

Utility ini bagus untuk komputer masing-masing dan lebih mudah digunakan berbanding menggunakan secara manual untuk membersih fail-fail yang tidak di gunakan lagi.


About Unrealname

Mencari ketenangan dengan menulis articles isu-isu berkenaan dengan harian semasa tentang gadget yang makin hari makin ramai digunakan oleh semua golongan masyarakat.

3 comments :